Pro mnohé internetové podnikatele je noční můrou návštěvnost jejich webu. Pořídili si ho, zveřejnili na něm to, co hodlají ostatním lidem za úplatu nabízet, ale i kdyby byla jejich nabídka naprosto skvělá, dojde nejednou k tomu, že jaksi nepřitahuje internetovou veřejnost, a tedy ani její zájem. Což je pochopitelně v případě kvalitních nabídek jenom zdání, které ale pro podnikatele působí velice věrohodně.
„Proč jenom není o moji nabídku zájem,“ ptá se nejednou takový podnikatel sám sebe. Ale ne a ne na takovou otázku najít odpověď. A to proto, že se na tuto otázku vlastně odpovědět nedá. Protože za zdánlivým nezájmem internetové veřejnosti stojí něco docela jiného. Lidé takový web neignorují proto, že by je jeho obsah nezajímal, ale jednoduše proto, že nemají ani tušení o tom, že tu zrovna tato nabídka je.
Nemůže za to tedy nabídka, ale… internetové vyhledávače. To ony totiž posuzují weby podle svých kritérií, to ony sestavují soupisy relevantních odkazů, které se pak představují lidem, kteří něco konkrétního s jejich pomocí hledají, a to ony umístí některý odkaz vpředu a jiný třeba až jako úplně poslední z toho, kde se dá to lidmi hledané najít. A protože nejsou možnosti a schopnosti lidí nekonečné, spokojí se tito jenom s prvními nabídkami, a ty ostatní už jednoduše ignorují. Nikdo na světě by nedokázal otevřít a prostudovat všechny weby, na kterých by se dalo nalézt zrovna to hledané.
V zájmu podnikání je tedy třeba dostat se ve vyhledávačích na takové přední pozice, kde je návštěvnost zajištěna automaticky, protože je lidé vidí hned po zadání klíčového slova a jeho odkliknutí. Ovšem to už podnikatel sám nedokáže.
On ne, ale optimalizace pro internetové vyhledávače ano. Ta dokáže zdokonalit podnikatelův web natolik, že to vyhledávače ocení jeho posunem vpřed.
A tak by neměli internetoví podnikatelé optimalizaci ignorovat. Ta je tu pro jejich úspěšnost.